Winnaar Innovatie Award Nationale Onderwijstentoonstelling 2023
Winnaar Innovatie Award Nationale Onderwijstentoonstelling 2023
Winnaar Innovatie Award Nationale Onderwijstentoonstelling 2023
NOT Award

Over ons

De een was eerst leerkracht, de ander toezichthouder, innovatiearchitect of social worker. En ieder op onze eigen manier, hebben onze onderwijservaringen ons gevormd. Wat ons team dan ook kenmerkt, is een gezamenlijke kijk op onderwijs. Een frisse kijk. Een visie over onderwijs van morgen die zich niet laat belemmeren door hoe we het gisteren deden.

We willen het onderwijs en de manier waarop we daarover nadenken innoveren, samen met de mensen die dag in dag uit voor de klas staan. We luisteren goed naar hen; naar de hulpvragen, naar de feedback op de spelmaterialen, naar de uitdaging in het borgingsvraagstuk. Dat is onze brandstof om weer fantastische spelmaterialen te maken voor kinderen én leerkrachten. Dat is onze manier.

Kleine Grote Denkers Team
Wolk

Ik vind het leuk dat je een keer hoort hoe andere kinderen denken. Normaal heb je het daar niet echt over en hier ga je echt goed naar elkaar luisteren. En het spel is super vet!

Laura, groep 7
Wolk

Kinderen oefenen om met elkaar in gesprek te raken en elkaar uit te laten praten. Daarnaast leren ze om zelf eigen gedachten goed te verwoorden en om te reflecteren op zichzelf en wat de ander zegt. Vervolgens leren ze hun eigen mening daar weer naast te leggen, te vergelijken en vanuit hier verder samen te denken. Dat is een erg mooi leerpunt voor de leerlingen.

Kevin Raets, leerkracht St. Anthonius
Wolk

Kinderen leren naar elkaar luisteren en elkaar aankijken. Ze ervaren dat het moeilijk is om jezelf te verwoorden, maar dat je het kunt. Kinderen leren dat een klasgenootje anders kan denken en dat dat goed is. Je begrijpt waarom iemand zo denkt, omdat die persoon ook leert uitleggen waarom hij/zij iets vindt. Je leert dat iedereen een mening mag hebben en dat het goed is dat je daarover in gesprek blijft gaan i.p.v. elkaar afkeurt. Je mag ook zeker je eigen mening hebben en houden. Je creëert wederzijds begrip.

Ivo Buijsen, directeur basisschool Anton van Duinkerken
Wolk

Ik vind het leuk dat je een keer hoort hoe andere kinderen denken. Normaal heb je het daar niet echt over en hier ga je echt goed naar elkaar luisteren. En het spel is super vet!

Laura, groep 7
Wolk

“De aanpak van Kleine Grote Denkers spreekt ons team erg aan. Hun kracht zit in het aansluiten en overnemen. Daarnaast stralen ze energie en positiviteit uit en laten zij ruimte voor de ander. In de samenwerking met Ruud en Kilian is 1 + 1 altijd 3! Het maakt indruk hoe zij het team inspireren.”

Sonja van den Elshout, directeur LPS de Borghoek
Wolk

“De aanpak van Kleine Grote Denkers spreekt ons team erg aan. Hun kracht zit in het aansluiten en overnemen. Daarnaast stralen ze energie en positiviteit uit en laten zij ruimte voor de ander. In de samenwerking met Ruud en Kilian is 1 + 1 altijd 3! Het maakt indruk hoe zij het team inspireren.”

Sonja van den Elshout, directeur LPS de Borghoek
Slider left
Slider Right

Maak kennis met het team van Kleine Grote Denkers!

Jij?

Zie vacature op de homepagina!

Piet Verdult

Partner

Luka Walda

Kinderfilosoof & coördinator

Charlotte Abels

Kinderfilosoof

Kilian Schaap

Oprichter

Ruud Verbraak

Oprichter

Waar geloven wij in als team?

Asset Yellow
Checkbox groen
Onze blik op de wereld is nieuwsgierig & optimistisch.
Checkbox groen
We zijn reflectief, coachbaar en willen blijven leren.
Checkbox groen
We zetten onze gezondheid op de eerste plaats.
Asset Blauw
Checkbox groen
We creëren en pakken de ruimte om onszelf te zijn.
Checkbox groen
We zorgen voor elkaar & kunnen op elkaar rekenen.
Checkbox groen
We kunnen onze communicatiestijl aanpassen aan de situatie.
Asset Pink
Checkbox groen
We zijn open en eerlijk naar elkaar op een constructieve manier.
Checkbox groen
We willen eerst begrijpen, zodat we bewust omgaan met oordelen en aannames.
Checkbox groen
We hebben plezier in het Kleine Grote Denkers avontuur en zijn existentieel verbonden aan het doel.